Chiten // A.P. Čehov: Ujak Vanja

Chiten je kazališna kuća koju vodi redatelj Motoi Miura. Specijalizirali su se u segmentu “kolaž izvedbi“ stvorenih iz fragmenata postojećih tekstova. Jezik je jedan od važnijih alata njihove metode – poigravaju se ritmom jezika u cilju otkrivanja sirovog zvuka riječi oslobođenih od njihovih osnovnih značenja. Ova tehnika je često prepoznata po svojim glazbenim kvalitetama. Umjesto zadržavanja jedinstvene sustavne metodologije, u kazalištu Chiten istražuju široku paletu pristupa tekstovima koje prilagođavaju. Najznačajnije produkcije uključuje niz predstava prema raznim tekstovima A.P. Čehova, B. Brechta (“Downfall of the Egotist Johann Fatzer”) i E. Jelinek (“Kein Licht”).

Izvorno sa sjedištem u Tokiju, Chiten seli u Kyoto 2005. godine. 2013. godine obnovljen je napušteni bivši glazbeni prostor kako bi otvorili prostor ateljea “UNDER – THROW”. U prostoru izvode repertoar premijernih i repreznih produkcija. 2011. godine

gostuju s “Višnjikom” i “Ujakom Vanjom” u Meyerhold centru u Moskvi. Pozvani su također da nastupe s predstavom “Koriolan” u Shakespeare’s Globe kazalištu u Londonu u sklopu Svjetskog šekspirijanskog festivala 2012. godine. Uz priznate turneje, rade koprodukcije s javnim kazalištima i festivalima u Japanu, uključujući Kanagawa Arts Theatre (KAAT) u Yokohami, Kyoto Experiment i Festival / Tokio.

Kazalište trenutno ima šest stalnih izvođača. Svi članovi pojavljuju se u svim produkcijama, bilo da igraju preko trideset uloga u tekstovima Shakespearea ili izvode tekstove koji temeljno nisu zamišljeni kao dramski, poput “The Constitution of Japan”. Kazalište želi doći do novih granica u tehnici i usmjeravanju. Polazeći od realizma, probe Chitrenja su improvizacijske prirode kako bi stvorili kompleksne i snažne kazališne komade kroz svoje jedinstvene kritičke interpretacije.

//

A.P. Čehov: Ujak Vanja

Redatelj: Motoi Miura

Prijevod: Kiyoshi Jinzai

Igraju: Satoko Abe, Dai Ishida, Koji Ogawara, Shie Kubota, Saki Kohno, Yohei Kobayashi

Kazalište Chiten je 2007. godine započelo s nizom adaptacija četiriju velikih tekstova Antona Pavloviča Čehova. Prvo je produciran naslov “Ujak Vanja” te je iste godine predstava pozvana na Međunarodni kazališni festival Sibiu, a kasnije su nastupili i u Moskvi 2011. godine. Vanserijska produkcija imala je najveći broj izvedbi, a ističe se minimalistička scenografija u centru sa jednim grand pianom. Dok tijekom izvedbe komad povremeno priziva smijeh publike, konačna scena sa Sonjom i Vanjom uz pratnju tihog glasovira istovremeno ostavlja nasilan i snažan dojam.

Scenografija: Itaru Sugiyama + Karasuya

Dizajn svjetla: Yasuhiro Fujiwara

Zvuk: Toshihiro Dooka

Kostimografija: Kyoko Domoto

Stage manager: Nobuaki Oshika

Koordinacija produkcije: Aya Komori, Yuna Tajima

< natrag