L. Hübner: Pitanje časti

Ono što je počelo kao zabava, odlazak u kupovinu, kino i disko završit će s tragičnim posljedicama. Priču o maloljetničkom ubojstvu, inspiriranu stvarnim događajima, u KMD režira mlada Maja Šimić koja je režiju diplomirala na Akademiji u Beogradu.

PODJELA ULOGA    //    AUTORSKI TIM    //    PROGRAMSKA KNJIŽICA

Njemački dramatičar Lutz Hübner jedan je od najizvođenijih pisaca za mlade, hvaljen zbog izravnog iznošenja njihovih problema, a kojima se inače (i ne samo u kazalištu) prilazi vrlo površno. Hrvatskoj je publici već poznat po dramama Gretica str. 89 u kojoj ispituje odnos glumice i redatelja, Brijačice o trima mladim djevojkama na audiciji za tv- show i Srce boksača u kojem se zbližavaju starac i maloljetni delinkvent.

Predstava nastala po njegovoj drami Pitanje časti u režiji Franke Perković i produkciji Gradskog kazališta Sisak nagrađena je lani na 12. Susretu profesionalnih kazališta za djecu i mlade Hrvatskog centra Assitej, a godinu dana kasnije isti tekst očekuje još jednu premijeru u Hrvatskoj, i to u Kazalištu Marina Držića u Dubrovniku.

Drama je nastala na temelju stvarnog događaja, točnije ubojstva šesnaestogodišnje Turkinje koje se dogodilo 31.5.2004. u gradu Hagenu. Zbog korištenja stvarnog događaja maloljetničkog ubojstva kao podloge, drama se našla i pred sudom na kojem je tražena zabrana njezina izvođenja. No, sud je takav prijedlog odbacio jer je Hübner promijenio imena aktera i detalje događaja, te je kao argument uzeo piščevu umjetničku slobodu.

Priča počinje veselo, jednog vikenda kad dvije djevojke i dva mladića turskog podrijetla odluče otići na kraći izlet do grada Kölna. Ono što je počelo kao zabava, odlazak u kupovinu, kino i disko završit će s tragičnim posljedicama koje su zgranule njemačku javnost. Dva prijatelja, Cem i šutljivi Sinan imaju auto, simpatični su i spremni za druženje, a s njima na izlet kreću Ellena i Ulli. Događaji na putu se odvijaju u neočekivanom smjeru kad Cem osjeti da je Ellena ugrozila njegovu čast, što u njemu probudi neviđenu agresivnost. Ellena završi mrtva na parkiralištu s više od 30 uboda nožem. Njena prijateljica je teško ranjena, a na životu je ostala samo zato što se pravila da je mrtva. Što se dogodilo? Kako je jedno lijepo poslijepodne moglo završiti brutalnim ubojstvom?

Hübner pokušava publici predstaviti sve strane zločina, objasniti razmišljanje ubojice i to kako  je Cemu čast bitnija od bilo čega drugoga. Kroz ovu dramu pisac govori o nasilju nad ženama, posebno onima imigrantskog podrijetla, podjeli žene na „časne“ i „prostitutke“, patrijarhalnom svjetonazoru, agresiji i gubitku kontrole. (Teatar.hr)

< natrag